Force lanceert eigen biertje: Slopertje
Geplaatst op 12 december 2022
Force Group in Naaldwijk is de snelst groeiende kassensloper in Nederland. Alhoewel het bedrijf het liever heeft over kassenruimen, want kassen worden allang niet meer gesloopt, maar systematisch afgebroken. De restmaterialen worden gesorteerd voor hergebruik of recycling. De nadruk ligt bij Force Group op het schoon, als bouwgrond, opleveren van een perceel met een minimale footprint voor het milieu.
Toch was het wel eens anders, vertelt Ron van der Helm, een van de twee nieuwe eigenaars van de Force Group: “Vroeger ging het erom hoe je zo snel als mogelijk een kas kon slopen, met restmaterialen werd niet altijd even goed rekening gehouden en de slopers werden aangestuurd door andere slopers. Nu gebeurt dat door goed opgeleide voormannen in een projectmanagers rol, die continue een spil zijn tussen de wensen van de opdrachtgever en de WorkForce. Uit die oude tijd stamt ook de term ‘Slopertje’. Om te vieren dat die tijd nu achter ons ligt, hebben we besloten om dit jaar een eigen bier op de markt te brengen met dezelfde naam”.
Barry de Bruin, die de interne organisatie van de Force Group runt en ook de andere helft van het eigenaarsduo is, vult aan: “In eerste instantie is het bier bedoeld voor onze klanten, maar bij succes gaan we het zeker naar de commerciële kanalen toebrengen, de eerste gesprekken daarover lopen al”. Force is het meest bekend van ‘De vuist van het Westland’ en was eerder eigendom van Jan Olsthoorn.