Nieuwe directeur voor Groei & Bloei

Nieuwe directeur voor Groei & Bloei

Per 1 januari 2024 verwelkomt Koninklijke Maatschappij Tuinbouw en Plantkunde (KMTP)/ Groei & Bloei Femke Lampe-Braun (45) uit Vught als haar nieuwe algemeen directeur. Ze neemt het stokje over van Flip van Leeuwen, die na 27 jaar met pensioen gaat.

“Wij zijn Flip dankbaar voor zijn inzet en verdiensten voor KMTP/ Groei & Bloei en hebben de juiste opvolger gevonden. Met de aanstelling van Femke Lampe-Braun halen we iemand binnen die haar professionele achtergrond in strategische marketing en innovatie sterk weet te verbinden met haar passie voor tuinieren en het vergroenen van onze leefomgeving. Als Landelijk Bestuur hebben we er alle vertrouwen in dat Femke met haar ervaring en bevlogenheid letterlijk een groei-impuls zal zijn voor Groei & Bloei”, aldus Leen Verbeek, voorzitter van het bestuur. De nieuwe algemeen directeur heeft meer dan twintig jaar ervaring in marketing en innovatie en is auteur van een boek over moestuinieren.

Femke: “Ik ben onder de indruk van Groei & Bloei, de grootste tuinvereniging van Nederland en sinds 1872 actief. Wat de vereniging vandaag de dag zo uniek maakt is de combinatie van haar 130 afdelingen verspreid door Nederland en België gecombineerd met haar toonaangevende magazine, sociale mediakanalen én de bevlogenheid van het team en de leden. Tuinieren is een prachtige hobby en relevanter dan ooit. Ik kan dan ook niet wachten mijn handen uit de mouwen te steken en samen met onze 25.000 leden elkaar en anderen te inspireren onze omgevingen zo groen en divers mogelijk te maken.”

Op maandag 15 januari zwaait Flip van Leeuwen af. Flip: “In de afgelopen jaren is het belang van een groene tuin steeds groter geworden. Een positieve ontwikkeling die hopelijk doorzet. Met onze professionals op het bureau en de vele Groei & Bloei vrijwilligers in het land zijn er grote stappen gezet.”

Over Femke Lampe-Braun
Femke studeerde Bedrijfskunde aan de Erasmus Universiteit in Rotterdam. Bij Unilever en Philips bekleedde zij diverse marketing rollen zowel in Nederland als in het buitenland. Zo leidde ze onder andere verschillende teams bij Philips in keukenapparatuur vanuit de strategie rond gezond en vers koken. Dit plantte ook het zaadje om mensen te inspireren over eetbaar en duurzaam tuinieren, de aanleiding tot het Moestuinboek dat in februari verschijnt én de motivatie om aan boord komen bij Groei & Bloei.

Bron:

Deel artikel



Meest gelezen