'Tuinbouw is duurzaam en moet dat ook uitdagen'

'Tuinbouw is duurzaam en moet dat ook uitdagen'

Met Intenz wil VDE Plant een merk in de markt zetten dat inspireert en bijdraagt aan een gezonde, groene lifestyle. Floriday schuift om de tafel met mede-eigenaar Karin van der Eijk (teelt en new business) en Sven Bakker (verkoop) van VDE Plant om te praten over het familiebedrijf, Intenz en hun marketingstrategie.

Met 175.000 planten per week op 9 ha is er veel bedrijvigheid bij VDE Plant. In de 75 jaar dat het bedrijf bestaat, doorliep het vele fasen: na een start in de groenten, stapten ze over op rozen om in jaren ‘80 het besluit te maken voor potplanten te gaan: inmiddels zitten onder andere de koffieplant, de Clusia, Philondendron, hydroponie en bijzondere cadeau-artikelen in hun assortiment.

Lees het hele verhaal hier

Bron: Royal FloraHolland

Deel artikel



Meest gelezen