DFG lanceert vernieuwde duurzaamheidsstrategie

DFG lanceert vernieuwde duurzaamheidsstrategie

Dutch Flower Group (DFG) heeft haar vernieuwde duurzaamheidsstrategie, genaamd IMPACT2030, gelanceerd. In het afgelopen jaar heeft DFG gewerkt aan het vernieuwen van haar duurzaamheidsstrategie, met als doel klaar te zijn voor de toekomst. IMPACT2030 bouwt voort op de eerdere strategie IMPACT25 en is afgestemd op nieuwe wettelijke vereisten.

Marcel Zandvliet (CMO/CSO DFG) en Raimon Loman (Group Sustainability Manager DFG) hebben de strategie persoonlijk geïntroduceerd bij de verschillende DFG-bedrijven. Tijdens hun bezoek bespraken zij met directies en Sustainability Ambassadors van DFG-bedrijven hoe de samenwerking bijdraagt aan de doelen van IMPACT2030. De strategie is gebaseerd op vier thema’s. Voor elk van deze thema’s zijn doelen, ambities en specifieke initiatieven richting 2030 vastgesteld.

Samen het verschil maken
De ambitie van DFG met IMPACT2030 is om een voortrekkersrol te vervullen binnen de sierteeltsector. Transparantie en samenwerking staan centraal in deze aanpak, waarbij DFG actief kennis en resultaten deelt met partners en stakeholders. "De impact die we willen maken, kunnen we alleen bereiken door samen te werken binnen onze sierteeltsector. We kijken ernaar uit om samen met onze DFG-bedrijven en onze partners verder te bouwen aan IMPACT2030 en een positieve impact te realiseren in de komende jaren." zegt Marcel Zandvliet, CMO/CSO bij DFG.

IPM Essen
Deze week is Dutch Flower Group met haar familie van bedrijven aanwezig op de IPM in Essen. In een aparte hoek van de stand is meer informatie te vinden over de vernieuwde strategie, IMPACT2030. Net als ieder jaar bevindt de stand zich in hal 1, standnummer 1D12.

Meer weten over IMPACT2030? Bekijk de digitale brochure hier.

Bron:

Deel artikel



Meest gelezen